تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/18 - 02:35
کد خبر: 472610

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

وام مسکن نخبگان یک میلیارد تومان شد / امکان تدریس «دانشجویان دکتری» دانشگاه آزاد فراهم شد

وام مسکن نخبگان یک میلیارد تومان شد / امکان تدریس «دانشجویان دکتری» دانشگاه آزاد فراهم شد

اخبار مورد بحث امروز شامل وام مسکن نخبگان یک میلیارد تومان شد و امکان تدریس «دانشجویان دکتری» دانشگاه آزاد فراهم شد و رشته‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اضافه شد و و دیگر موضوهات که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»اخبار مورد بحث امروز شامل وام مسکن نخبگان یک میلیارد تومان شد و امکان تدریس «دانشجویان دکتری» دانشگاه آزاد فراهم شد و رشته‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اضافه شد و و دیگر موضوهات که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

رشته‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اضافه شد

به دنبال انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ اصلاحات جدید به صورت پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات این اطلاعیه، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

وام مسکن نخبگان یک میلیارد تومان شد

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان افزایش یافت.(جزئیات بیشتر)

امکان تدریس «دانشجویان دکتری» دانشگاه آزاد فراهم شد

دکتر محمد قربانی گلشن آباد درباره جزییات تدریس دانشجویان دکتری به عنوان دستیاران آموزشی در واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تمامی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در فراخوان «دستیار آموزشی» شرکت کرده و بعد از مرحله اول که براساس نیازها و ملاحظات واحدهای دانشگاهی انتخاب شدند در یک دوره آموزشی حرفه ای، معرفتی و مهارتی چهل ساعته شرکت خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: بعد از آن از ترم پاییز ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با هدایت استاد راهنمای مدرسی در رشته تخصصی مربوطه به کارورزی و تدریس مشغول شوند. بعد از اتمام این دوره ها نیز گواهی شرکت در دوره «آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی» به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام شد

 دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه تهران تا ۱۴ تیر ماه فرصت دارند، خوابگاه‌های این مرکز آموزشی را تخلیه کنند.

اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران توضیحاتی درباره حضور دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این مرکز آموزشی برای فصل تابستان ارائه داد. تمام دانشجویان خوابگاهی ملزم به ترک خوابگاه‌ها در فصل تابستان هستند و تنها افراد واجد شرایط می‌توانند در برخی از خوابگاه‌ها حضور داشته باشند.

بنابر اعلام اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، دانشجویان تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند خوابگاه های دانشجویی را تخلیه کنند. دانشجویان خوابگاهی تمام مقاطع می‌بایست حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه نسبت به تخلیه کامل اتاق و تحویل وسایل و انبارها اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد اعلام شد

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد اعلام شد به دنبال انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ اصلاحات جدید به صورت پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عضو انجمن بین‌‍‌المللی دانشگاه‌ها شد

بابک شریف کاشانی ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها، یک انجمن جهانی برای رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات و انجمن‌ها است که حدود ۶۰۰ عضو دارد. در این انجمن، حدود ۶۰۰ عضو از ۱۳۰ کشور جهان برای شناسایی، هم‌اندیشی و اقدام در مورد اولویت‌های مشترک گردهم آمدند.

شریف کاشانی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها را یک پلتفرم برای شبکه‌سازی و همکاری‌های بین‌المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: این انجمن ضمن دعوت از نمایندگان جامعه آموزش عالی جهانی در کنفرانس‌ها، جلسات جهانی، کارگاه‌های تخصصی و وبینار‌ها با تمرکز بر مسایل کلیدی از جمله برنامه آموزش عالی جهانی اقدام می‌کند و با گردآوری کارشناسان و روسای دانشگاه‌ها و موسسات از سراسر جهان به هم اندیشی می‌پردازند.(جزئیات بیشتر)

جزییات آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ آموزش و پرورش

 در این اطلاعیه آمده است: اهمیت موضوع تربیت معلم، بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگهداشت و به‌کارگیری بهینه‌ی نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی و همچنین ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تربیتی معلمان، از جمله دغدغه‌های مهم و جدی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت و تاکیدات اسناد بالادستی این حوزه است.(جزئیات بیشتر)

 صدور معافیت سربازی برای بیش از ۱۱۰ محقق ایرانی خارج از کشور

 معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از خدمت سربازی معاف شدند.

علی حسینی درباره برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، گفت: ذیل این برنامه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تجربیات و تعامل با متخصصان و کارآفرینان برتر، ایده و نقطه نظرات آنها را دریافت و با همفکری صاحب نظران؛ راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای خدمت، تعامل و حمایت از جامعه هدف این برنامه تعریف کنیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها که دغدغه همه ما از ابتدای اجرای برنامه بود، حل مشکل خدمت سربازی برجسته‌ترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور بوده است که به واسطه اشتغال و زندگی در خارج از کشور فرصت طولانی حضور در ایران را ندارند و موضوع خدمت وظیفه عمومی مانعی برای خدمت‌رسانی آنها به کشور شده است.(جزئیات بیشتر)

کشف ۵۰۰ تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد +جزئیات تقلب‌ها

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: دریافت رمز، فایل سوال، چاپ و تکثیر آن‌ها از جمله کارهای پر استرس است و مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است. همچنین انتظارات، وظیفه ما را دوچندان می‌کند تا در برگزاری امتحانات دقت و امانتداری لازم را داشته باشیم. همکاران در حوزه تصحیح حتی در روزهای تعطیل نیز فعال هستند و این نشان از تلاش همه جانبه آن‌ها دارد چرا که باید تا نیمه تیر امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان را به سازمان سنجش ارسال کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات نهایی به این شیوه دستاوردهایی برای آموزش و پرورش دارد و از آن به عنوان فرصت طلایی یاد می‌کنیم. در واقع برگزاری آزمون‌های نهایی و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور یک نقطه تحول است که منجر به بازگشت آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود خواهد شد و توجه دانش‌آموز، مدرسه و معلم به کتاب درسی معطوف خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام مصاحبه دکتری پیام‌نور تمدید شد

فرصت ثبت‌نام معرفی‌شدگان مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری دانشگاه پیام‌نور تا روز شنبه ۲۰ خرداد تمدید شد. داوطلبان تا پایان روز شنبه ۲۰ خرداد با مراجعه به سامانه صبا می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنابر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه پیام‌نور، این تصمیم در راستای درخواست‌های مکرر گرفته شده است. داوطلبان جهت شرکت در جلسه مصاحبه، مطابق پیامک حاوی تاریخ، ساعت و آدرس محل برگزاری مصاحبه که بعد از پایان مهلت ثبت نام، برای آنان ارسال خواهد شد، بر اساس تاریخ‌های اعلام شده در اطلاعیه مندرج در پرتال اصلی دانشگاه پیام‌نور به مرکز مربوطه مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

شایسته گزینی در آزمون استخدامی آموزگاری۱۴۰۲ در نظر گرفته شد

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بهسازی، اِعتلا و بهبود مدیریت منابع انسانی، به عنوان محور تحول نظام تعلیم و تربیت کشور در آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

اهمیت موضوع تربیت معلم، بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگهداشت و به‌کارگیری بهینه‌ی نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی و همچنین ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تربیتی معلمان، از جمله دغدغه‌های مهم و جدی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت و تاکیدات اسناد بالادستی این حوزه است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top